Features Title Here. Consectetur adipisicing

Features Content Here. Sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Artis Versetail

Friday, February 22, 2013

Apa pendapat korang pasal artis versetail ni?

 Pada aku, seorang artis yang versetail adalah mereka yang berkebolehan dalam segala bidang 

yakni sangat berbakat. Muka cantik atau jambu saja tak cukup untuk jadi artis, kena lah pandai 

berlakon. Jangan lah nanti lakonan tu kayu saja. Mula lah orang cakap drama melayu tak best 

lah, boring lah, apa lah. Lagi pulak pandai menyanyi, baru cukup lengkap. Kalau nak 

dibandingkan dengan artis luar, contohnya korea, kebanyakkan daripada mereka semua adalah 

pelakon dan penyanyi. Ni bukannya nak mengagung-agungkan artis luar mahupun 

membandingkan mereka dengan artis negara kita lah, kang ada pulak yang kena halau duduk kat 

sana...hehe...cuma nak lontarkan pandangan diri ini pasal artis negara yang perlu ada kualiti. 

Contohnya macam kita nak beli barang lah, mesti lah nak cari yang berkualiti, betol tak? Kalau 

kita nak beli pisau potong sayur lah contohnya, mesti kita cari spesifik satu pisau pemotong sayur. 

Tiba-tiba dalam perjalanan nak cari pisau tu adalah sorang salesman ni jual pisau pemotong sayur 

yang juga boleh ditukarkan menjadi gunting. Two in one..so, anda rasa nak pilih yang mana? mesti

 lah kita nak yang lebih memberi nilai dan memudahkan kerja kita ye tak. contoh kat sini macam 

kita tengok drama lah, punya lah kayu pelakon tu, kita tak faham jalan ceritanya, muka tak da 

expression, suara tak da nada dan gaya bahasa langsung...rasa-rasa paham tak dengan cerita tu? 

apa dia ni cakap, apa yang dia ni buat? tak nampak sedih langsung, tak menusuk kalbu lah...kalau 

cerita korea tu ada yang tengok sampai nangis-nangis...tapi aku tak lah, kawan aku ja..aku nih 

bukan minat cita korea pun...wahaha...aku cuma nak tengok cita melayu ja...heeeee....aku 

bukannya apa, cuma nak cari keindahan dalam drama atau cerita-cerita yang ditonton...tapi sejak 

kebelakangan ini aku akui memang ramai dah artis-artis kita yang berbakat, pandai dah 

berlakon..tapi tak la aku kata lama punya artis tak pandai berlakon..huhu...cuma kekurangan 

sedikit sahaja disini adalah tidak disertai dengan pakej suara sedap yang pandai 

menyanyi...contoh 

mereka yang pandai menyanyi dan berlakon adalah otai Tan Sri P.Ramlee, Sudirman, Awie, Ziana Zain, Ella, 

Amy Mastura dan 

ramai lagi geng-geng diorang nih....cuma bakat baru kini kurang lah sikit....kita nak lah pelapis 

diorang nih..huhu...mungkin aku tak pandai sangat nak cakap pasal nih...ni cuma pandangan cetek 

aku ja..aku tak belajar seni pun time sekolah, masa sekolah rendah je yang last aku belajar 

seni...lepas tu aku dah masuk science stream...so kalu tersalah cakap tu minta maaf lah 

yee....heeeee...


0 comments:

Post a Comment